W jaki sposób fotografować żywność?

Kąty zdjęcia mają duże znaczenie w fotografii kulinarnej. Pomyśl którą część potrawy chcesz uwypuklić. W momencie gdy wykonujesz fotografię kanapki na przykład, pomyśl o pokrojeniu go na pół oraz stworzeniu fotografii z boku, żeby pokazać zawartość oraz soczystość wieprzowiny. Boczne zdjęcia nie będą jednak najlepsze dla wszystkich produktów spożywczych. Takiego rodzaju rzeczy, jak sałatki albo deska do wędlin, najkorzystniej jest wykonywać zdjęcia z góry, żeby wyrazić rozmieszczenie składników.

Podczas edycji fotografii, jeżeli talerz jedzenia wygląda na bardzo niebieski lub jakiś inny odcień, użyj opcji do balansowania bieli w oprogramowaniu, żeby to wyedytować! Barwy są żywsze, gdy balans bieli jest użyty odpowiednio. Jeśli robisz zdjęcia w formacie RAW, będziesz miał później prostsze zmodyfikowanie równowagi kolorów.

Nieustannie przyglądaj się dobrej fotografii kulinarnej. Kilkanaście minut dziennie spędzonych na przeglądaniu pięknych obrazów z blogów, Instagram’a, Facebook’a bądź Pinterest’a naprawdę odświeżą Twoją kreatywność i zainspirują Cię do tworzenia ciekawych fotografii. Musisz nasycić swoją podświadomość obrazami, które posłużą jako wzory do naśladowania, wtedy gdy zaczniesz robić zdjęcia, będziesz wiedział, co Cię poruszy emocjonalnie.

Złośliwość rzeczy martwych odnosi się również do fotografii. W moim osobistym doświadczeniu z przesyłaniem, eksportowaniem, i udostępnianiem zdjęć jest różna – jakość może zostać zmniejszona i zniekształcona. Czasami musisz dokonać edycji, niezależnie od nośnika lub formy wydruku, z której korzystasz. Eksperymentuj wcześniej, widząc próbkę w druku lub podgląd swoich zdjęć na stronie, aby ostateczny produkt był dokładnie taki, jaki chcesz.

Sesja ślubna w plenerze. Sprawdź cennik i portfolio zdjęć.

Właściwe światło będzie najistotniejszym kryterium ciekawego tworzenia zdjęć, a najwłaściwsze oświetlenie to pośrednie oświetlenie dzienne – zacienione miejsce w słoneczny dzień będzie najnormalniej w świecie idealne. Dodaje potrawom świetny, równomierny połysk i nie zabarwia barw tak, jak zwykle czyni to sztuczne światło.

Wolę używać kompaktowych stałych obiektywów. Uwielbiam soczewki stałe, ponieważ są na ogół mniejsze, tańsze i szybsze niż obiektywy zmiennoogniskowe. Często oferują szersze otwory, co daje mi większą kontrolę nad głębią ostrości i większą elastyczność podczas fotografowania. Używam głównie tanich białych piankowych desek, aby odbijać światło z powrotem na płytę i zmniejszać cienie. Można również uzyskać więcej cieni przy użyciu czarnej pianki. Możesz również zawiesić nad oknem zwykłą białą tkaninę, aby zmiękczyć źródło światła.

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close